بررسی لپتاپ Dell XPS 13 نسخه ی توسعه داده شده ویرایش 9370

امتیاز کاربران

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

Dell XPS 9370 یک لپتاپ تحت لینوکس درجه یک...

نظر نمایندگی Dell

بیان آن سخت است اما Dell بهترین لپتاپ خودش را در عین کاهش چشمگیر اندازه و وزن، ارتقای پردازنده و یک صفحه نمایش 4k معرفی کرده است. هیچ لپتاپ لینوکس دیگری را نمیتوان با این مدل مقایسه کرد.

مزایا

  • قابلیت حمل بسیار آسان
  • سطوح عملکرد آسان
  • صفحه نمایش 4k پیشرفته
  • صفحه کلید آسان

معایب

  • وب کم سطح پایین
  • عدم وجود پورت های USB
  • صفحه ی لمسی آن نسبت به تابش نور شدید حساس است

لپتاپ Dell XPS 13 نسخه ی 9370

به گزارش نمایندگی دل در نگاه اول شما قطعا به این فکر می افتید که XPS 13 جدید نسخه ی 9730 آخرین نسل از XPS 13 است.

این بدان دلیل است که Dell به طور مداوم در حال تکامل بوده و به یکباره در آن تغییراتی ایجاد نشده و اکثرا تمرکزش بر روی به روز نگه داشتن قطعات داخلی با استفاده از طراحی های خوب و تست شده می باشد.

کارشناسان نمایندگی Dell معتقدند وقتی XPS 13 اصلی در اوایل 2015 معرفی شد، توانست عرصه ی جدیدی را در حوزه ی لپتاپ ها با قاب نازکش باز کند (تعبیه ی یک صفحه ی 13.3 اینچی در یک بدنه ی بسیار کوچک) که در حال حاضر 3 سال که هیچ مدلی در این زمینه نتوانسته با این لپتاپ رقابت کند. بنابراین، آیا XPS 13 هنوز بهترین لپتاپ در این سایز است؟

طراحی

به گزارش نمایندگی تعمیر لپ تاپ دل با وجود اینکه طراحی ها همیشه دستخوش تغییرات کمی می شوند، اما کاربران مشتاق Dell توانایی تشخیص تغییرات در 9370 را در مقایسه با 9360 دارند. مدل 9365 حاوی تغییرات چشمگیری بوده، سایز آن کوچک تر شده و پورت های USB-A در آن تبدیل به USB-C شده اند.

سایه ی نقره ایِ روی درب اصلاح شده اند، اما طراحی کلی به گونه ای است که قاب اطراف صفحه نمایش نازک تر شده و تعجب کاربر را برمی انگیزد.

طبق اطلاعات کسب شده توسط نمایندگی دل شما میتوانید مشخصات بالا را با مدل ویندوز دریافت کنید. همچنین در برخی از مدل های این لپتاپ یک گل رز طلایی بر روی درب وجود دارد، اما این آپشن در لپتاپ های مبتنی بر لینوکس موجود نمی باشد. ما مدل های سفید رنگ را هم آزمایش کردیم که متفاوت می باشند. دیدیم که وقتی دست هایمان را بر روی آن قرار می دهیم از راحتی کمتری برخوردار هستیم (برای جلوگیری از تغییر رنگ). همچنین جلوه های رنگیِ صفحه نمایش آن پر رنگ تر هستند.

سایز و وزن آخرین نسخه از این لپتاپ به میزان 24 درصد کاهش یافته که قطعا این یک پیشرفت قابل توجه است (توجه داشته باشید که در ابتدا بزرگ بود). به دلیل اینکه سایز باتری از 60WHr به 52WHr کاهش یافته، این لپتاپ بیشتر در دسترس است. اما به دلیل افزایش بازدهی این لزوما به معنای کاهش عمر باتری نمی باشد. جدا از عدم وجود پورت های USB-A، یکی دیگر از تغییرات چشمگیر گنجاندن اسلات کارت microSD به جای اسلات  full SD می باشد.

وقتی لپتاپ ها نازک می شوند، یکی از چالش ها معمولا مربوط به صفحه کلید می شود. خوشبختانه این مشکل در اینجا وجود ندارد.کارشناسان نمایندگی رسمی Dell اینگونه ابراز میکنندکه مکانیزم صفحه کلید یک مکانیزم جدید است و اگر شما از یکی از نسل های قبلی  XPS 13 استفاده می کنید، تغییر را مشاهده خواهید کرد، اما خوشبختانه این یک تغییر است، نه خوب است و نه بد، و هنوز یک صفحه کلید خوب برای تایپ می باشد.

این بی نهایت بهتر از مکانیزم بکار رفته در لپتاپ هایی مانند MacBook است.

XPS 13 در طول زندگی اش از طرح نسبتا پایدار و مشابهی استفاده کرده و ما خوشحالیم که می بینیم در این دوره فقط چند تغییر را مشاهده کرده ایم. دوربین سلفی آن در پایین صفحه نمایش و در وسط آن است تا بدین وسیله بتوان عکس های بهتری را گرفت. دوربین آن از قابلیت IR پشتیبانی می کند تا بدین وسیله بتوان برای ورود به ویندوز از آن استفاده کرد، اما از این قابلیت در لینوکس استفاده ی زیادی نمی شود.

دکمه ی power در همین محل قرار دارد. در مدل هایی که از ویندوز استفاده می کنند، دکمه ی power اسکنر اثر انگشت نیز می باشد، اما این قابلیت در مدل هایی که از Ubuntu استفاده می کنند حذف شده است.

بررسی های انجام گرفته توسط نمایندگی تعمیرات لپ تاپ دل نشان میدهد شارژ این لپتاپ فقط از طریق پورت USB-C انجام می شود؛ پورت خاصی برای شارژ وجود ندارد. یک شارژر جمع و جور در یک جعبه قرار داده شده که سه پورت خروجی برای شارژ دارد؛ به نظر ما این یک گام مثبت است. اگر شما از دستگاه های دیگری استفاده می کنید که مجهز به USB-C هستند (مثلا گوشی های موبایل)، شارژر لپتاپ آن را هم میتواند به خوبی شارژ کند.

مشخصات داخلی لپتاپ Dell XPS 13:

پردازنده: اینتل چهارهسته ای Core i7-8550U، تا 4 گیگاهرتز.

گرافیک: UHD Graphics 620 اینتل.

رم: 16 گیگابایت LPDDR3 2133 مگاهرتز.

صفحه نمایش: 13.3 اینچ با رزولوشن 3840*2160 صفحه لمسی.

محل ذخیره سازی: 512 گیگابایت PCIe SSD.

پورت ها: 2 عدد Thunderbolt 3، 1 عدد USB-C 3.1، اسلات microSD، جک خروجی صدا.

قابلیت اتصال: Killer 1435 802.11ac 2x2 Wi-Fi، بلوتوث.

دوربین: دوربین جلو 720p IR.

وزن: 1.21 کیلوگرم.

سایز: 302*199*11.6 میلی متر (W x D x H).

باتری: 52WHr.

مشخصات

نسل 9360 XPS کمی گیج کننده است، چون بدون افزایش عدد مربوط به مدل دستخوش تغییراتی شد. دستگاه های اولیه مجهز به پردازنده های نسل هفتم اینتل بودند در حالیکه بر روی دستگاه های بعدی پردازنده های نسل هشتم Kaby Lake R نصب شد. نسخه ی Developer نیز مجهز به چیپست نسل هشتم i7-8550U می باشد که برای اولین بار توان چهار هسته ای را برای تراشه های U به ارمغان می آورد.

صفحه نمایش این لپتاپ از رزولوشن QHD+ به 4K تغییر کرد. صفحه نمایش بالا کاربر را حیرت زده می کند-همچنین نسبت کنتراست و رزولوشن بالاتری دارد، روشن تر است و زاویه ی دید بهتری را ارائه می دهد.نمایندگی رسمی دل بر این باور است که این بهترین صفحه نمایشی است که بر روی لپتاپی با این سایز می بینید. قابلیت صفحه ی لمسی در آن گنجانده شده. ما دوست داریم یک صفحه ی مات و 4k غیر لمسی را داشته باشیم که علاوه بر تشعشعات کم رزولوشن بالایی داشته باشد.

شما میتوانید یک صفحه نمایش غیر لمسی Full HD یا لمسی 4K را انتخاب کنید. احتمالا شما به دنبال هر چیزی نیستید، اگرچه باید متذکر شویم که گرافیک این لپتاپ ها توسط چیپست اینتل UHD 620 ارائه میشوند و قدرت بالایی دارند، اما با این وجود این لپتاپ برای بازی مناسب نیست.

قیمت این لپتاپ در حدود 1599 یورو (حدود 2250 دلار) می باشد.

برچسب ها: نمایندگی دل, نمایندگی Dell, نمایندگی رسمی دل, لپ تاپ های دل, تعمیر دل, تعمیر لپ تاپ دل, نمایندگی تعمیر دل, تعمیرگاه مجاز دل, dell xps 13 9370