سرمایه گذاری بیشتر دل بر روی لپ تاپ های ترکیبی 2 در 1، به دلیل افت شدید فروش تبلت ها

نمایندگی دل

امتیاز کاربران

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

لپ تاپ های ترکیبی 2 در 1 Dell

شرکت دل به عنوان یکی از سازندگان سیستم های کامپیوتری، با یک چالش جدیدی تحت عنوان کاهش فروش تبلت های خود در طی چند سال آینده و حتی با افزایش رشد و توسعه ی لپ تاپ های ترکیبی 2 در 1 همراه میباشد.به نقل از نمایندگی دل در ایران، دستگاه های ترکیبی 2 در 1 ( دستگاه های جدا شدنی) به سرعت در حال رشد میباشند ولی با توجه به رشد گسترده ی فروش اسمارت فون ها، توسعه ی تبلت ها و فروش آنها با کاهش همراه بوده است.جانسون خاطر نشان کرده است که بازار  به دو دسته ی مشتری و تجاری تقسیم شده است و در هر دو بخش، تبلت ها در حال کمرنگ شدن میباشند. در بازار تجاری، تبلت ها تنها 50 درصد از فضای کل را به خود اختصاص داده اند و این بازار شاهد رشد و استقبال از دستگاه های ترکیبی 2 در 1 میباشد.انتظار ها بر آن است که دستگاه های ترکیبی 2 در 1، سهم بیشتری از فضای تجاری را در طی 3 تا 5 سال آینده به خود اختصاص دهند.

ادامه مطلب

توشیبا اقدام به فراخوانی برای ضبط 100 هزار باتری نموده که میتواند لپ تاپ شما را ذوب نماید

نمایندگی توشیبا

امتیاز کاربران

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

شرکت توشیبا اخیرا اعلام نموده که باتری های پاناسونیک  که در نوت بوک های این شرکت بکار گرفته شده است ممکن است بیش از حد گرم و ذوب شود.

از این رو توشیبا از صاحبین لپ تاپ هایی که از این باتری ها استفاده میکنند خواسته تا فورا نسبت به تعویض آن اقدام نمایند.این باتری های لیتیومی که توسط پاناسونیک ایجاد شده است میتواند بیش از حد گرم شده و خطراتی جدی را برای مشتریان داشته باشد.شرکت توشیبا چهار گزارش را مبنی بر گرمای زیاد این باتری ها و ذوب شدن آنها دریافت کرده است و البته گزارش شده است که هیچ صدمه ای به کاربران این لپ تاپ ها وارد نشده است.

 

به گزارش نمایندگی توشیبا این شرکت خاطر نشان کرده است که این باتری ها در کامپیوتر های نوت بوک خاصی از توشیبا از زمان ژوئن 2011 میلادی بکار گرفته شده است. این شرکت ژاپنی خاطر نشان کرده است که این باتری ها را به رایگان تعویض میکند.در حال حاضر 91 هزار مدل از این لپ تاپ ها در ایالت متحده و 10 هزار مورد در کانادا به فروش رسیده است که نیاز به تعویض باتری دارند.کارشناسان نمایندگی توشیبا معتقدند البته مسئله ی آب شدن باتری ها یک مسئله ی جدیدی نیست. در سال 2006 میلادی، شرکت Dell و اپل نیز فراخوان نمودند تا 10 میلیون باتری دستگاه های نوت بوک خود را که توسط سونی ایجاد شده بود تعویض نمایند که دلیل آن، ناشی از گرمای زیاد و انفجار احتمالی این باتری ها بود. چند روز پیش نیز اپل آیفون گزارشی را در خصوص انفجار یک دستگاه آیفون منتشر نمود.

اگرچه این خبر برای توشیبا بد میباشد چرا که باعث زیان 6 بیلیون دلاری این شرکت در سال گذشته شده است

بررسی xps 13 جدید شرکت دل: آیا مک بوک اپل باید از این مسئله بر حذر باشد؟

Dell
Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

جدیدترین نسخه از xps 13 شرکت Dell را میتوان رقیبی برای مک بوک اپل دانست.

کارشناس نمایندگی دل میگوید من زمان زیادی را در اکوسیستم اپل مشغول بررسی بودم: استفاده از آیفون ها، مک بوک ها  و آی پد ها. البته من هیچ بیزاری از لپ تاپ های ویندوزی ندارم چرا که سخت افزار آنها عالی میباشند. در گذشته عدم وجود سازگاری سخت افزاری قابل اطمینان با ویندوز  یک عیب جدی برای همه ی تولید کنندگان سیستم های کامپیوتری بود و این همان دلیلی بود که شروع به تحقیق درباره ی مک بوک و سیستم عامل OS X نمودم.

نسخه ی 2016 از لپ تاپ 2.7 پوندی XPS 13 شرکت دل که در ماه گذشته از آن استفاده نمودم مجهز ب پردازنده های هفت هسته ای جدید اینتل یعنی Skylake  بوده و از یک طراحی بسیار شکیلی در مقایسه با نسخه ی 13 اینچی 2015 آن برخوردار میباشد.

به گزارش نمایندگی دل بزرگترین تغییر آن نسبت به مدل قبلی کارائی آن میباشد که بنچ مارک ها و تست ها نیز این مسئله را اثبات نموده اند.   یک بنچ مارک معروف نشان داد که کارائی این مدل نسبت به مدل قبلی 20 درصد افزایش یافته است.

مشابه با نسخه ی قبلی از این لپ تاپ، Dell مدعی است که  یک صفحه نمایش 13 اینچی را در یک فریم 11 اینچی جای داده است. ولی این فریم در اصل 12 اینچ میباشد.

کیفیت صفحه نمایش نیز با بهبودی هایی همراه بوده است. در سال گذشته من از یکی از لپ تاپ های xps 13 با کیفیت نمایش سوپر فول اچ دی استفاده نمودم ولی باید گفت که صفحه نمایش مدل  2016 روشن تر بوده و بک لایت کمتری بر روی لبه های خود دارد.

از تغییرات دیگر این مدل نسبت به مدل قبلی میتوان به پورت USB جدیدی تحت  عنوان USB C اشاره کرد . این پورت در مک بوک اپل نیز بکار گرفته شده است. از این پورت من برای اتصال لپ تاپ به مانیتور های دل استفاده نموده ام. ولی در صورتی که نیاز به چندین پورت از این نوع دارید میتوانید از این پورت به عنوان یک هاب استفاده نموده  تا چندین دستگاه را به صورت همزمان بدان متصل نمایید. 

رقیب مک بوک

کارشناسان نمایندگی دل اعتقاد دارند نمیتوان سخت افزار را جدای از سیستم عامل در نظر گرفت مک بوک برای اجرای سیستم عامل os x طراحی شده است و Dell برای اجرای سیستم عامل ویندوز. ولی اجازه دهید تا سخت افزار آنها را برای یک ثانیه از هم جدا  در نظر بگیریم. سخت افزار xps 13  Dellنسبت به مک بوک ایر ( که سالیان سال از آن استفاده میکردم) برتری دارد.  به منظور کاهش وزن در XPS 13، از بدنه ی کامپوزیت فیبر کربنی استفاده شده است و همچنین از صفحه نمایش لمسی بسیار باریک استفاده شده است ( در نظرداشته باشید مک بوک فاقد صفحه نمایش لمسی میباشد).

اگرچه طول عمر باتری مک بوک بالاتر از Xps 13 میباشد. صفحه نمایش لمسی Xps 13 کمی از نظر کیفیت پایین تر از مک بوک قرار دارد.  قیمت اولیه ای که برای Xps 13 غیر لمسی در نظر گرفته شده، 799 دلار بوده و نسخه ی لمسی آن 1399 دلار میباشد.

توشیبا: ما در حال متوقف نمودن خط تولید لپ تاپ های شخصی هستیم

توشیبا

امتیاز کاربران

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

به نقل از نمایندگی توشیبا، این شرکت در حال متوقف نمودن تولید سیستم های کامپیوتری برای مشتریان اروپایی بوده و در حال حاضر قصد ارائه ی این سیستم ها را در بیرون از بازار ژاپن ندارد  ولی این شرکت  به فروش سیستم های کامپیوتری تجاری در بازار اروپا و ایالت متحده ادامه خواهد داد.

همانطور که ممکن است دیده باشید، توشیبا برای مدتی وارد یک مرحله ی بحران  اقتصادی برای فروش سیستم های خود شده بود و منجر به بروز شایعاتی مبنی بر اینکه این شرکت با فوجیتسو و Vaio ادغام میشود گردید. ولی امروزه عکس این مسئله آشکار شده و به نقل از نمایندگی توشیبا در ایران، این شرکت امیدوار بوده که فروش سیستم های مربوط به کسب و کار-به-کسب و کار (B2B)این شرکت بتواند مجدد این شرکت را در چرخه ی سود آوری قرار دهد.

به نقل از این شرکت، توشیبا بر روی بازار سیستم های کامپیوتری B2B  متمرکز خواهد بود و به صورت جهانی به توسعه، تولید و فروش آن ادامه خواهد داد. 

رشد 2 در 1

در اصل، تمرکز این Toshiba بر روی نوت بوک های فوق باریک، تبلت ها و دستگاه های تبدیل شدنی 2 در 1 بوده است و به بخش اصلی تمرکز این شرکت مبدل گردیده است چرا که آمار و ارقام نشان از سودآوری موفق این بخش داشته است. از این رو تمرکز انحصاری بر روی این بخش میتواند یک حرکت هوشمندانه از سوی توشیبا تلقی شود.

لپ تاپ دل، در فضای کاری منجفر شد

نمایندگی دل
Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

اجازه دهید این مقاله ی آموزشی دلیلی باشد که چرا باید از تجهیزات الکترونیکی تان به شکلی  محتاطانه استفاده کنید

 

به گزارش نمایندگی دل یکی از خانم هایی که از یکی از مدل های قدیمی لپ تاپ XPS شرکت Dell در محل کار خود استفاده میکرد، در صبح روز دوشنبه پس از منفجر شدن کامپیوتر خود به شدت احساس ترس و وحشت نمود .

 

در گوشه ی بالا سمت راست ویدئوی بدست آمده از دوربین های نظارتی در محل کار، مردی مشاهده میشود که وارد فضای کاری شده و این زن اقدام به عقب کشیدن صندلی کاری خود و روشن کردن یک سیگار در جلوی وی میکند.  با مشاهده ی دقیق ویدئو، شاهد انعکاس شعله ی سیگار در پنجره ی کنار در بودیم.

 

به نقل از سخنگوی  شرکتی که آن زن در آن کار میکرده است، این زن حدود دو ساعت در محل کار خود بوده است که لپ تاپ Dell وی قبل از منفجر شدن، شروع به سر و صدا نموده است. شرکت وی اقدام به سفارش لپ تاپ جدیدی  به دلیل کهنگی و از کار افتادگی لپ تاپ قبلی نمود.

 

در این حادثه به شخصی آسیب نرسید.

 

به نقل از نمایندگی شرکت دل خاطر نشان کرده است که باتری ای که در این لپ تاپ بکار گرفته شده بود یک مدلی بود که مربوط به لپ تاپ های شرکت Dell نبوده است.

مدل دقیق لپ تاپی که در این ویدئو منفجر شده است مشخص نیست ولی در سال 2006 میلادی، شرکت دل اقدام به فراخوانی برای تعویض باتری های محصولاتی همچون مدل های XPS نمود.