توشیبا اقدام به فراخوانی برای ضبط 100 هزار باتری نموده که میتواند لپ تاپ شما را ذوب نماید

امتیاز کاربران

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

شرکت توشیبا اخیرا اعلام نموده که باتری های پاناسونیک  که در نوت بوک های این شرکت بکار گرفته شده است ممکن است بیش از حد گرم و ذوب شود.

از این رو توشیبا از صاحبین لپ تاپ هایی که از این باتری ها استفاده میکنند خواسته تا فورا نسبت به تعویض آن اقدام نمایند.این باتری های لیتیومی که توسط پاناسونیک ایجاد شده است میتواند بیش از حد گرم شده و خطراتی جدی را برای مشتریان داشته باشد.شرکت توشیبا چهار گزارش را مبنی بر گرمای زیاد این باتری ها و ذوب شدن آنها دریافت کرده است و البته گزارش شده است که هیچ صدمه ای به کاربران این لپ تاپ ها وارد نشده است.

 

به گزارش نمایندگی توشیبا این شرکت خاطر نشان کرده است که این باتری ها در کامپیوتر های نوت بوک خاصی از توشیبا از زمان ژوئن 2011 میلادی بکار گرفته شده است. این شرکت ژاپنی خاطر نشان کرده است که این باتری ها را به رایگان تعویض میکند.در حال حاضر 91 هزار مدل از این لپ تاپ ها در ایالت متحده و 10 هزار مورد در کانادا به فروش رسیده است که نیاز به تعویض باتری دارند.کارشناسان نمایندگی توشیبا معتقدند البته مسئله ی آب شدن باتری ها یک مسئله ی جدیدی نیست. در سال 2006 میلادی، شرکت Dell و اپل نیز فراخوان نمودند تا 10 میلیون باتری دستگاه های نوت بوک خود را که توسط سونی ایجاد شده بود تعویض نمایند که دلیل آن، ناشی از گرمای زیاد و انفجار احتمالی این باتری ها بود. چند روز پیش نیز اپل آیفون گزارشی را در خصوص انفجار یک دستگاه آیفون منتشر نمود.

اگرچه این خبر برای توشیبا بد میباشد چرا که باعث زیان 6 بیلیون دلاری این شرکت در سال گذشته شده است