شرکت دل، لپ تاپ های لینوکسی XPS 13 را مجهز به تراشه های Skylate خواهد کرد

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

شرکت دل اخیرا اقدام به فروش  لپ تاپ های Xps 13 خود با تخفیف ویژه نموده تا سریعا خود را برای مجهز نمودن مدل های جدید از این  لپ تاپ ها به تراشه های Skylate  آماده کند

لپ تاپ های بروز شده ی Dell xps 13 گامی جدید به سمت بهبود و ارتقای عملکرد خود خواهند برداشت.

شرکت دل به همراه شرکت Ubuntu  در یک اقدام مشترک  و تحت پروژه ی Spuntnik اقدام به طراحی لپ تاپ های xps 13 مجهز به تراشه های Skylate  نمودند. لپ تاپ هایی که تحت این پروژه تولید میشوند دستخوش تغییراتی نسبت به نسخه ی قبلی خود که در سال 2012 معرفی گردید قرار گرفتند. این نسخه ی جدید از لپ تاپ ها، تنها نسخه ی سبک وزن و باریک از لپ تاپ های مجهز به سیستم عامل لینوکس  و تراشه های Skylate میباشد.به گزارش "نمایندگی دل" با توجه به آمادگی دو شرکت برای تولید این  محصول، شرکت Dell در حال تلاش برای فروش مابقی محصولات باقی مانده از مدل قدیمی این لپ تاپ و آنهم با تخفیف ویژه میباشد. مدل های قبلی از پردازنده های BroadWell برخوردار میباشند. در حال حاضر شرکت دل هیچ اطلاعی در خصوص زمان ورود این محصول به بازار ارائه نداده است و حتی قیمت و مشخصه های سخت افزاری آن نیز مشخص نیست. ولی تنها اطلاعاتی که موجود است این بوده که  یک نمونه از این لپ تاپ، که مجهز به ویندوز 10 میباشد، با پردازنده ای سه هسته ای و با قیمت اولیه ی 799 دلار روانه ی بازار خواهد شد.

Xps 13 را میتوان کمی مشابه با مک بوک ایر اپل دانست که شباهت آن بیشتر به دلیل طراحی باریک و صفحه ی لمسی لبه به لبه ی آن میباشد.

به گزراش کارشناسان "نمایندگی دل" نسخه ی جدیدی از سیتسم عامل لینوکسی Ubuntu تحت عنوان wily werewolf عرضه گردیده است که  این شرکت بیشتر تمرکز خود را بر روی ارائه ی یک واسط کاربری لمسی از این سیستم عامل قرار داده است. از  این سیستم عامل قبلا بیشتر در سرور ها و سیستم های کامپیوتری استفاده میشود که در حال حاضر نیز تلاش است تا از این سیستم عامل برای اسمارت فون ها و تلویزیون ها نیز استفاده شود.

شرکت دل، اولین لپ تاپ پروژه ی spuntnik را در سال 2012 میلادی معرفی کرد. این پروژه به مرور زمان توسعه پیدا کرد و درایور ها و نرم افزار های بیشتری برای لپ تاپ های آن عرضه گردید.

یکی از کارشناسان نمایندگی Dell خاطر نشان کرده است که تراشه های skylate میتوانند به خوبی با سیستم عامل لینوکس نقش خود را ایفا نمایند. البته شرکت ubuntu، سیستم عامل های خود را برای تراشه های خاص بهینه نکرده است ولی  شرکت دل  قدم پیش گذاشته و درایور های این تراشه ها را برای هسته ی لینوکس عرضه نموده است.

شرکت مایکرسافت نیز اخیرا در حال تغییر سیستم عامل های ویندوزی خود برای سازگاری با پردازنده های skylate میباشد.کارشناسان "نمایندگی dell" معتقدند در حال حاضر مشخص نیست که آیا لپ تاپ هایی مانند xps 13 دارای ویژگی هایی مانند window hello که به کاربران اجازه ی استفاده از اثر انگشت، ردیابی چهره و سایر ویژگی های بیومتریک را میدهد، میباشد یا خیر. بسیاری از این ویژگی ها بستگی به سطح تراشه و قابلیت های جانبی مانند RealSense 3D Camer شرکت اینتل دارد.

لینوکس و ویندوز ممکن  است هر دو خود را برای تراشه های skylate وفق دهند ولی وجود ویژگی های خاص، بسته به انجمن open-source دارد که قصد پیاده سازی این ویژگی ها را بر روی هسته ی لینوکس دارد یا خیر.