دل به صورت تصادفی اقدام به معرفی XPS 9650 با پردازنده ی گرافیکی GTX 1050 نمود

امتیاز کاربران

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

به نظر میرسد که یکی از لپ تاپ های Geforce GTX 1050 قرار است رونمایی شود چرا که به نظر میرسد شرکت دل به صورت تصادفی یکی از لپ تاپ هایی که برای گیمر ها طراحی شده است و از تراشه ی گرافیکی ارزان قیمت Nvidia برخوردار میباشد رونمایی کرده است: Dell XPS 9650.  انتظار میرود که این محصول در CES 2017 که در ابتدای ژانویه انجام خواهد پذیرفت رونمایی شود.

در اینجا اطلاعاتی را که در خصوص این محصول تا به امروز ارائه شده است ارائه میدهیم.

به نقل از نمایندگی دل صفحه نمایش این محصول 15 اینچ بوده که از قدرت تفکیک پذیری 3840 در 2160 برخوردار میباشد. پردازنده های 3 هسته ای، 5 هسته ای و 7 هسته ای نیز برای این محصول در نظر گرفته شده است. تراشه ی گرافیکی این محصول را جی فورس GTX 1050 تشکیل میدهد و تا سقف 4 گیگابایت حافظه ی اصلی برای آن در نظر گرفته شده است. البته این مشخصات آنقدر کافی نیست که بتوان درباره ی  نقاط قوت و ضعف این لپ تاپ دل اظهار نظر کرد. مشابه با همه ی دستگاه های شرکت دل،  مشتریان میتوانند دستگاه های لپ تاپ را بر اساس بودجه ی خود سفارش دهند. GTX 1050 نیز یک گزینه ی اختیاری میباشد.  هر سه پردازده ای که در بالا لیست شده است از تراشه های نسل هفتم Kaby Lake برخوردار میباشند. GTX 1050 شرکت Nvidia را میتوان آخرین تراشه های گرافیکی سری GTX 10 سری جی فورس دانست.

به گزارش نمایندگی دل در حال حاضر مشخصه های فنی و دقیق این پردازنده ی گرافیکی برای لپ تاپ ها مشخص نیست ولی نسخه ی دسکتاپی آن، به 75 وات انرژی نیاز دارد.  از نظر مقایسه ای، مدل GTX 1060 نیز برای لپ تاپ ها موجود بوده که بیشترین توان یعنی حدود 75 وات را مصرف میکند که به دنبال آن، مدل GTX 1070 ( 115 وات) و GTX 1080  ( 150 وات ) قرار میگیرد.

در اینجا اشاره ای به مشخصه های نسخه ی دسکتاپی Nvidia GTX 1050 خواهیم داشت:

این پردازنده ی گرافیکی از سرعت کلاک پایه ی 1354 مگاهرتز برخوردار بوده که میتوان آنرا تا سقف 1455 مگاهرتز افزایش داد. 2 گیگابایت حافظه از نوع GDDR5 برای آن در نظر گرفته شده و پهنای واسط حافظه ی آن، 128 بیت میباشد. توان مصرفی این پردازنده 75 وات بوده و هیچ کانکتور توان مکملی ندارد.

همانطور که در مشخصه ها قید شده است این پردازنده ی گرافیکی با 2 گیابایت حافظه ی اصلی GDDR5 عرضه شده است.

قدرتمند ترین لپ تاپ XPS شرکت دل که تا به امروز ایجاد شده است مجهز به پردازنده های نسل هفتم اینتل بوده و یک تراشه ی گرافیکی 4 گیگابایتی از نوع GTX 1050 نیز در آنها استفاده شده است. متأسفانه این تمام اطلاعاتی بوده که در اختیار داریم. در صورتی که این لپ تاپ در نمایشگاه CES 2017  در چند هفته ی بعد رونمایی شود این بدین معنا خواهد بود که Nvidia به صورت رسمی از خانواده های محصولات گرافیکی GTX 1050 رونمایی خواهد کرد.

برچسب ها: نمایندگی دل, نمایندگی Dell, نمایندگی رسمی دل, لپ تاپ های دل, تعمیر دل, تعمیر لپ تاپ دل, نمایندگی تعمیر دل